Monday, July 30, 2012

Biodata Syeikh Imran Hosein


Beliau di lahirkan di Trinidad yang terletak di kepulauan Caribbean pada tahun 1942. Keluarganya berasal dari India yang datang bekerja sebagai buruh di sana. Beliau merupakan graduan dari Institut Aleemiyah di Karachi. Selain dari itu beliau juga graduan dari beberapa Universiti termasuk Universiti Karachi, Universiti West Indies, Universiti Al Azhar dan Institut Hubungan Antarabangsa yang bertempat di Switzerland.Beliau bertugas selama beberapa tahun sebagai pegawai kedutaan di Jabatan Perhubungan Antarabangsa dengan kerajaan Trinidad dan Tobago. Tetapi beliau telah meletakkan jawatan pada tahun 1985 demi untuk menumpukan sepenuhnya kepada kerja-kerja dakwah .

Beliau tinggal di New York selama sepuluh tahun semasa bertugas sebagai Pengarah Pengajian Islam untuk Jawatankuasa Persatuan Muslim untuk kawasan New York. Beliau juga merupakan pensyarah dalam bidang Islam di beberapa universiti, kolej, gereja, rumah ibadat Yahudi, penjara-penjara dan lain-lain tempat di kawasan Amerika dan Kanada. Beliau juga terlibat dalam dialog antara agama dengan ulamak Kristian dan Yahudi sebagai mewakili Islam semasa dia USA. Beliau juga merupakan seorang imam untuk beberapa ketika semasa di Masjid Dar al-Quran di Kepulauan Long di New York. Beliau juga merupakan Imam solat Jumaat dan pernah menyampaikan ceramah di ibu pejabat United Nations di Manhattan sekali sebulan selama sepuluh tahun berturut-turut.

Beliau merupakan bekas Pengetua Institut Aleemiyah di Karachi, Pakistan. Selain dari itu beliau juga merupakan seorang Direktor Kajian Kongress Muslim Sedunia di Karachi, Pakistan. Beliau juga menjawat jawatan sebagai Pengarah Institut Islamik untuk Pelajaran dan Kajian di Miami, Florida dan juga sebagai Direktor Dakwah untuk Tanzeem-e-Islami di Amerika Utara.Dalam menyampaikan ceramah, beliau berterusan bermusafir ke seluruh dunia sejak menjadi graduan dari Institut Aleemiyah dalam Pengajian Islam pada 1971 dan semenjak berumur 29 tahun.

Beliau telah mengarang lebih dari 12 buah buku dalam topik Islam dan mendapat banyak pengiktirafan. Bahkan buku " Jurusalem dalam Quran - Pandangan Islam terhadap halatuju Jurusalem atau "Jerusalem in the Qur'an - An Islamic View of the Destiny of Jerusalem " telah menjadi buku jualan terlaris dan telah diterjemahkan ke dalam beberapa bahasa.

Dr. Abul Fahl Mohsin Ebrahim, Profesor Pengajian Islam, Universiti Durban-Westville, Afrika Selatan telah menulis di bahagian Prakata dalam buku tersebut telah menulis sebagaimana berikut:

"Kebolehan Sheikh Imran merungkaikan sebab-sebab di sebalik kejadian di dunia hari ini menjadi sumber inspirasi buat golongan Islam kerana beliau menggunakan kaedah penafsiran ilmiah al-Quran dan hadith dengan meyakinkan dan menyatakan bahawa pertolongan Allah s.w.t adalah hampir dan Tanah Suci akan dibebaskan dari cengkaman Yahudi dan Islam akan kembali sebagai negara pemerintah kelak.

Pembaca buku ini akan kagum dengan tahap pemahaman penulis dalam aspek politik dunia. Jerusalem di dalam al-Quran merupakan suatu sumber yang memberi cahaya kepada golongan Muslim dan suatu pembuka mata buat mereka yang bergelar 'Ahli Kitab'."

154 comments:

  1. di al azhar tahun berapa sampai tahun berapa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya jg ya, Gk ada sy pernah tau beliau ini di Al-Azhar...

      Delete
    2. Setau saya beliau gak selsai di al azhar, dia memilih berhenti dan memilih menuntut ilmu disebuah universitas yg dianggap lbh bsa mndpt ilmu yg mnurutnya tdk bsa dia dptkan di al azhar, tp sy lupa di univ apa.

      Delete
  2. love you sheikh imran hussein.
    semoga allah s.w.t memberikan umur panjang untuk beliau amin..

    ReplyDelete
  3. Assalamu'alaikum...minta ijin berbagi posting...trima kasih

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Sheikh Imran bukan berfahaman Syiah. Cuma cara pendekatan dia cuba yang tak nak promosi agenda dajjal untuk pecah belahkan umat Islam menampakkan seolah2 dia pro syiah tapi sebenarnya tidak. Demi untuk merealisasikan hadis2 akhir zaman mengenai penglibatan Rum (Rusia) dalam membantu umat Islam, beliau tidak boleh bersikap terlalu prejudis terhadap syiah kerana Rusia menyokong Syiah. Ia adalah stau tugas yang amat rumit sekali kerana beliau kena pandai memainkan peranan agar isu2 sensitif tidak merosakkan perancangan beliau. Wallahualam. Ini cuma pandangan peribadi saya sahaja.

      Delete
    2. Hari gini masih berpikir sunni vs Syiah, yakinilah apa yg anda yakini

      Delete
    3. ngomong doank mana buktinya kalau dia syiah?

      Delete
    4. tonton ceramah beliau tentang suni syiah.. jd anda pasti sadar ... bner kata mas budi jgn berfikir sunni syiah itu skenario dajjal buat mecah belah kita

      Delete
    5. pemikiranya terlalu liar ni syeikh , banyak yg beliau tafsirkan seakan lebih hebat dari nubuat nabi muhammad SAW, beliau pernah berkata juga saudi arabia adalah negara zionist dan iran dengan ikhlas memusuhi yahudi. karena faktanya syiah iran sangat erat hubunganya dengan barat dan zionist dan memang saudi arabia bekerja sama dengan amerika secara ekonomi dan pembangunan pangkalan militer as di saudi tapi bukan bekerja sama seperti syiah iran bekerja sama dengan amerika menghancurkan iraq, sekiranya jangan telan mentah mentah komentar ni syeikh, baik nya kita cari kebenaranya dari beberapa sumber dan kita telaah lagi, insya ALLAH pasti kita diberikan petunjuk dan juga jangan asal menuduh beliau orang shiah, karena yg disampaikan beliau mungkin untuk kebaikan umat islam dunia, karena beliau orang pintar kita tidak pernah tau apa yang sedang beliau rencanakan untuk kebaikan umat,wassalam

      Delete
    6. pemikiranya terlalu liar ni syeikh , banyak yg beliau tafsirkan seakan lebih hebat dari nubuat nabi muhammad SAW, beliau pernah berkata juga saudi arabia adalah negara zionist dan iran dengan ikhlas memusuhi yahudi. karena faktanya syiah iran sangat erat hubunganya dengan barat dan zionist dan memang saudi arabia bekerja sama dengan amerika secara ekonomi dan pembangunan pangkalan militer as di saudi tapi bukan bekerja sama seperti syiah iran bekerja sama dengan amerika menghancurkan iraq, sekiranya jangan telan mentah mentah komentar ni syeikh, baik nya kita cari kebenaranya dari beberapa sumber dan kita telaah lagi, insya ALLAH pasti kita diberikan petunjuk dan juga jangan asal menuduh beliau orang shiah, karena yg disampaikan beliau mungkin untuk kebaikan umat islam dunia, karena beliau orang pintar kita tidak pernah tau apa yang sedang beliau rencanakan untuk kebaikan umat,wassalam

      Delete
    7. xixixi...
      setau saya yang hancurkan irak ya saudi, saudi yg kasih pangkalan US di kuwait di bantailah jutaan suni di iraq oleh US.
      iraq kerja sama dengan US ketika perang iraq-iran saja krn ada kepentingan US jual senjata. perang itu pun sebenarnya uji coba adu domba islam dan berhasil.
      imran hosein ngga asal ngoceh, itu hasil dari penelusuran ayat2 di qur'an dan sesuai dengan keadaan sekarang, Al qur'an pasti up date ngga mungkin ketinggalan jaman, subhanAllah.

      Delete
    8. Mas arif ridwan juga jngn stengah2 nonton video nya dy bukan syiah... dy justru yg mengatakan iran aebagai pusat syiah dan yahudi bersatu dalam menunggu dan memuja dajal di ishafan... tonton sampe habis mas biar gk dosa dan suudzon adalah sifat iblia

      Delete
    9. This comment has been removed by the author.

      Delete
    10. Mau Syiah, Mau Syieh, Mau Syiuh, ente-ente mesti ngaca dan pikir dalam2 tong.. Ente udah dakwahin berapa banyak manusia agar kembali ke jalan Allah..? ente udah Islami berapa banyak Manusia..? Ente-ente hobi baca Qur'an apa cuma ngemeng ber-qur'an..? Akal ente udah berapa % yang udah dipake buat mahami Islam..??? ente-ente beraninya sama sesama Islam, ente-ente berani lawan orang-orang yang memerangi Islam gakk..? menaklukan hati mereka agar manusia yang benci Islam menjadi mencintai Islam..?

      Delete
    11. Nama ilmunya itu eskatologi akhir zaman kak, di jaman dulu jg sdh ad beberpa ulama yg terdahulu membahas ilmu ini dikitab tafsir mereka, seperti ibnu katsir rahimahullah, Ibnu nafis rahimahullah dan msh ad lg. Dan mereka kaji sesuai denga. Hadis or ayat2 tentang akhir zaman. 😊

      Delete
    12. Yang komen negatif tentang SIH kebanyakan namanya dirahasiakan , tidak berani transparan

      Delete
  5. https://www.youtube.com/watch?v=L2d2m1v305g
    dengar sampai habis, pasti jawapan dijumpai..beliau adalah saudara SeIslam kita..

    ReplyDelete
  6. Knape die kte jihad di syria x sah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Disebabkan beliau mempelajari mengenai ilmu akhir zaman, beliau dapat mengesan adanya muslihat disebalik semua yang berlaku disebalik peristiwa yang berlaku didunia antaranya berkenaan sebab campurtangan pihak barat yang sebenarnya merupakan orang suruhan dajjal. Beliau dapat membezakan siapa musuh Islam yang sebenarnya yang berselindung disebalik kepura2an. Tapi ada ulamak2 Islam yang tidak mampu mentafsirkan apa yang sebenarnya sedang berlaku didunia ini sekarang. Bila umat Islam tidak menyedari muslihat dajjal, mereka termasuk ke dalam perangkap dajjal dan mengikut rentak perancangan dajjal.
      Bukannya Syeikh memihak kepada Assad tapi kaedah yang digunakan oleh umat Islam sebenarnya tanpa disedari telah menolong pengikut dajjal melaksanakan rencana mereka untuk membuatkan umat Islam berbunuhan sesama sendiri. Ada jalan penyelesaian lain yang boleh dibuat tanpa memberikan kredit kepada pihak pengikut dajjal. Wallahualam.

      Delete
    2. Sheikh Imran Hussein adalah Seorg SYIAH Lakntullah, byk membawa cerita2 bohong. Dia adalah penyokong kuat Ideologi Sesat SYIAH.
      Ramai org telah tertipu, terhasut dgn fahaman Sesat & Dakyah Jahat si SYIAH ini. Dia ini mgkin Anak DAJJAL Lahnattullah.
      Org SYIAH ini sangat pandai berbicara & pandai mengaburi org byk akan identiti sebenar dia sebagai seorg Penganut Ugama SYIAH. Dia adalah seorg Manusia Munafiq yg hebat alias SYAITAN.

      Delete
    3. Assalamualaikum saudara Ros me. Maaf saya katakan, mungkin saudara kurang faham tujuan sebenar ceramah2 SIH. Bagi seorang yang berilmu, mereka dapat menilai apa yang SIH katakan dari sudut Quran dan sunnah dan juga apa yang sedang berlaku dalam lipatan sejarah.
      Maaf saudara, bolehkah saudara kemukakan bukti2 yang jelas atas tuduhan saudara itu? Sila sebutkan kesalahan2 beliau yang bertentangan dengan Quran dan sunnah. InsyaAllah jika benar saya sendiri akan menghubungi beliau dan memaklumkan akan perkara tersebut kepada beliau.
      Semoga Allah jelaskan kepada kita yang kebenaran itu kebenaran dan kebatilan itu kebatilan. Wassalam,

      Delete
    4. Assalamualaikum cik Ros me…..sudah masuk fitnah kalau tak tahu hujung pangkal. Masalahnya awak fahamke setiap ceramah SIH. Kalau tak faham belajar lagi sebelum mengeluarkan kata kata fitnah seperti itu. Ada banyak lagi Syeikh dan Ustaz lain yg boleh awak minta pendapat. Bukan membabi buta saja menuduh orang. Dah jatuh berdosa pulak nak menegur tanpa periksa.

      Delete
    5. syeikh imran hussein kata matahari tak akan terbit dari barat ke timur kerana dalam Al-Quran ada menyebut bhawa Allah tak akan mengubah ciptaannya.Sedangkan,ada satu hadis sahih Rasulullah bersabda,
      “Tidak akan terjadi kiamat sehingga matahari terbit dari tempat terbenamnya, apabila ia telah terbit dari barat dan semua manusia melihat hal itu maka semua mereka akan beriman, dan itulah waktu yang tidak ada gunanya iman seseorang yang belum pernah beriman sebelum itu.”
      (Riwayat Bukhari dan Muslim dari Abu Hurairah. Dan riwayat Ahmad, Abu Dawud dan Ibn Majah).Kenapa syeikh imran hussein kata begitu???sedangkan dia kena tengok tafsiran ayat Al-Quran tersebut.bukan boleh ambil ayat tu.Ana ada banyak lagi perkara untuk dibahaskan.tafaddol lihujjah :)

      Delete
    6. ros ros... justru syaech imran menyadari kenapa syiah sunni itu ada.. di berada ditengah2.. msh aja ketipu paham syiah sunni.. inget kita itu islam bukan syiah sunni...

      Delete
    7. Buat mbak ros gk baik suudzon... justru sifat mbak ros yg suudzon adalah sifat syaitan .. SIH telah dipercaya perwakilan ulama di dunia dan yg pasti para ulama dunia tdk suka dg syiah... logika aj... smntara dy mengatakan bahwa di iran bakal terjadi pusat kerja sama antar syiah dna yahudi yg di laknat allah... dan juga tepatnya di kota ishafan ishafan lah diperkirakan pusat penyembahan dan penyambutan dajjal akan dilakukan. Berarti kesimpulan dy bukan syiah ... krna dy juga kurang suka dg iran...logika mbak.. istighfar...

      Delete
    8. Syiah atau bukan, tetapi dia msh mengakui syiah islam. Berbahaya jika mengambil ilmu dr beliau, bisa2 yg beliau sampaikan salah satu pahamnya syiah. Bisa2 bakal dilaknat terus para sahabat. Jgn perangi iran karena sesuai hadits akhir zaman muslim bakal bersekutu dgn bangsa rum (rusia) sedang rusia pendukung iran. Nanti tdk jd nubuat Nabi muhammad shalallahu 'alaihi wassalam gara2 kita perangi syiah iran. Paham ga benar. Ingat hadist akhir zaman yg lain akan adanya perang luarbiasa dengan sebenar2nya musuh islam bangsa persia. Ingat, setelah muslim bersekutu dgn nasrani mendapatkan kemenangan, muncullah gunung emas di sungai eufrat. Jadi siapa bilang tidak boleh perangi syiah iran laknatullah??

      Delete
  7. assalamualaikum, kalau sheikh imron ini syiah kenapa beliau ini seringkali menyampaikan ceramah dimalaysia .. dan pada pendapat mengenai sheikh ini yang saya katakan ulama akhir zaman... sangat diperlukan kebolehan yang ALLAH SWT berikan pada beliau untuk membongkar segala konspirasi penipuan dunia barat zionis terhadap kewangan dunia dalam islam dan pembongkaran musuh islam yang sebbenar.. apa yang beliau cuba katakan dan terangkan kepada kita semua adalah satu isu yang teramat penting untuk kit fahami kenapa kita tidak bersyukur kpada ALLAH SWT kerana menghadirkan kepada kita seorang hambanya yang berkebolehan dalam bidang pemahaman pemikir... oleh sebab itu segala tuduhan kepada beliau adalah sgt tidak wajar saya sangat menyayangi ulama ini bukan sebab apa... cuba dengarlah ceramah yang dia sampaikan dan fahami dia membuka minda kita dan memberi gambaran kepada kita bahawa dunia yang kita hadapi sekarang ini dunia yang mengigit penuh dengan penipuan penipuan penipuan dan kekejaman serta kezaliman manusia ... kita kena beringat bila dah sampai masanya ALLAH SWT jemput beliau sama siapa lagi kita nak rujuk pemikiran keterbukaan beliau dalam memngupas setiap topik yang beliau sampaikan.... dia juga sendiri memuji malaysia dan bekas perdana menteri malaysia tun dr mahathir muhammad... sebagai ilmuan islam yang tahu akan penipuan sistem kewangan dunia...

    setiap tuduhan yang kita lemparkan pada dia maafkan diri kita agar tidak mengulanginya lagi

    wallahualam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soalnya sekarang isu akidah akar pada Islam .macammana seorang ilmuan boleh pro pada syiah yg kafir tu.tak tau kah dia syiah tu kafirkan sahabat ini yg jadi org konfius dgn imran hussin bro .ilmu dia tentang akhir zaman boleh dipertikai.

      Delete
    2. Sikap umat islam yg suka menuduh dengan ekstrim ni sama rentak dengan gendang tari Dajal....
      Kredit to SIH

      Delete
    3. Untuk saudaraku Dari Malaysia. Memang syaikh Imran bukan syiah TAPI POLA PIKIR BELIAU INI PRO KEPADA SYIAH!! jika antum memang ikutin ceramah syekh. Harusnya tau hal ini!! Silahkan crosscheck lagi di youtube!!

      Satu catatan lagi, orang orang syiah tidak perlu menjadikan diri kita ( sunni ) menjadi syiah! Tapi yang mereka ingin agar kita pro dengan mereka!! Dan syekh ini sudah terkena racunnya! Inilah yang berbahaya dan mengkhawatirkan! Karena melalui orang orang inilah syiah dapat mendemonstrasikan akidahnya kepada umat. Mereka tau klo mengirim secara langsung orang syiah, meskipun mereka bisa bertaqiyah, mereka tetap akan ditolak! Mereka mengirim orang orang Sunni, yang setuju dengan mereka, bersikap pertengahan terhadap mereka, serta mendukung kebijakan mereka, baik secara agama maupun politik.

      Delete
  8. Bukan menuduh bro tapi dlm ceramah imran hussin banyak yg pro pada syiah Dan mempelekeh kan mujahiddin yg berjuang menentang kezaliman syiah Dan akidah sesat syiah yg meangap bassar tuhan .kalau lu berakidah Sunni mana sensetif lu tentang akidah sunnah .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drmn dy pro... gk baik suudzon... tonton sampe habis bro ceramah yg berjudul dajjal di ishafan iran... dy mengatak org syiah dna yahudi bersatu untuk menyambut dajal dna menusanahkan muslim... secaara logika dy benci syiah .. jngn stengah2 nonton nya... dan juga jngn dngr isue...

      Delete
    2. Dlu suka dgr ceramah syikh no..to bila smpai bab syiah dia ni pro Iran Dan syiah LA..xboleh terima..kna tolak.bahayA

      Delete
    3. Isis sleeping cell

      Delete
  9. Sepatutnya syeikh imran dihalang berceramah dimalaysia ni sebab ramalan yg berlebihan .seolah olah dia tahu apa yg berlaku pada masa akan datang .pandai pandai menambah apa yg ada dalam hadis akhir zaman .last sekali syiah yg disanjung kafir tu .mujahidin yg ahli sunnah diperlekeh .uni suma ramalan auta Mau kemasuran ja.hanya pengikut bodoh masih pecaya syeikh ni.baru fitnah Mcm ni ramai dah sesat tu belum dajjal sebenar muncul .APA nak jadi korang ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku tengok ceramah die, xde pon unsur SYIAH. Die xde cakap pasal imam 12 mcm akidah orang SYIAH, die xde kutuk sahabat nabi. Die terima hadis2 yg diriwayatkan oleh para sahabat. kauni tau ke x pasal SYIAH HA?

      Delete
    2. Mmgla dia xckp terus pasal imam 12..dia pro syiah..pro Iran byk DLM cerMahnya..setuju klu dihalang trus DRI cerMh di Malaysia...

      Delete
    3. Mmgla dia xckp terus pasal imam 12..dia pro syiah..pro Iran byk DLM cerMahnya..setuju klu dihalang trus DRI cerMh di Malaysia...

      Delete
  10. assalamualikum,..,Sesungguhnya Islam itu pada mulanya datang dengan asing (tidak umum), dan akan kembali dengan asing lagi seperti pada mulanya datang. Maka berbahagialah bagi orang-orang yang asing“. Beliau ditanya, “Ya Rasulullah, siapakah orang-orang yang asing itu ?”. Beliau bersabda, “Mereka yang memperbaiki dikala rusaknya manusia”. Dan di lain riwayat beliau ditanya (tentang orang-orang yang asing), beliau menjawab, “Yaitu orang-orang yang menghidup-hidupkan apa-apa yang telah dimatikan manusia daripada sunnahku”.
    ,
    andai kaum berada/mampu di indonesia mau bikin muslim village 2X....

    to all muslim in the whole world..WAKE UP,,something is going on..can you see it ??? if you cant see,then check and clean and clear your "eyes.."<<--ASK THEM,,HOW THEY DO IT,, come on don't be seperate,
    hi malaysia, you are lucky,please do syukur nikmat..gw sangat berharap saudara2 di muslim indonesia,bisa mengikuti apa yang kalian buat.Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda lebih bego dari mereka ( malaysia ). Dan mereka lebih cerdas dari anda!

      Syiah hidupin sunnah nabi nggak? Jangankan sunnah!! Al qur'an aj dirubah!! Sholatnya aja lain!! Akidahnya penuh dengan makian ama cercaan tehadap sahabat nabi lagi!! Lalu anda menyinggung mereka sebagai kaum yang terasing itu???

      Wajar pola pikir indo membebek!! APAPUN YABG VIRAL PASTI IKUTIN!! APAPUN YANG BERGELAR SYEKH PASTI IKUTIN!!

      Delete
  11. dan satu lagi tolong sampaikan salam untuk syeikh..
    trms

    ReplyDelete
  12. tanya yang berfaedah untuk pencerahan umat

    ReplyDelete
  13. Sheikh Imran Hussein adalah Seorg SYIAH ada rujukan tak yang mengesahkan beliau itu syiah, jangan menabur fitnah, sebab akhir zaman kita ini fitnah semakin berleluasa, bagi rujukan, dalil;, fakta

    ReplyDelete
  14. Kalau saya sih setuju dengan SIH setelah melihat ceramah tentang uang kertas. Beliau juga bukan syiah ada di salah satu ceramah beliau yang menyuruh jihad di syiria tapi bukan untuk mendukung syiah tapi sunni. memang beliau kurang menjelaskan dengan detail

    Heranya bagai mana bisa seorang muslim memakan riba/bunga bank? Seharusnya di negara islam tidak ada bank konvensional tetapi memakai jabbal mal yaitu penghimpunan zakat.

    ReplyDelete
  15. semoga allah SWT, senantiasa menjaga beliau,, dan semoga beliau di panjangkan umur, agar slalu bisa memberikan pencerahan kepada umat islam di seluruh dunia.. amin yarob..

    ReplyDelete
  16. Sunni-Syiah bersaudara. Silahkan dibaca;

    http://ejajufri.wordpress.com/2012/03/03/imran-hosein-perang-terhadap-iran-15/

    ReplyDelete
  17. Dengar ceramah dia,Aku jadi semakin nekad nak belajar Agama pehh Terbaik lah Syeikh Imran Hosein....Dia tak suruh percaya Kata-kata n Pendapat dia Tapi dye suruh Kita buat keje rumah sendiri cek balik kat Al-Quran Dan Sunnah...:-) sekarang ku tinggal di pertengahan gunung sungguh nyaman kalau-kalau ada yang nak join call me....

    ReplyDelete
  18. Imran hussin ni memang bukan syiah ,tapi mempetikai mujahidin yg jihad disyiria.Cuba korang bayangkan suma takyah jihad disyiria tadah je leher bagi syiah sembelih ,rogol rakyat syiria.serah je.Mcm bini kau kena rogol depan mata anak kau kena bunuh ,kau biar je .kalau mcm tu baik kau potong telo kau tu kau bagi anjing je bacul !.ADA otak tanak pikir bodo !!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Selagi imam mahadi n bani tamim tak muncul sebagai pemimpin mujahidin mana ada yg sempurna ,korang tak duduk tempat mereka bolehlah cakap itu ini,mereka begitu tertekan dgn pesenjataan ibarat langit dgn bumi ,hari 2 di bom wanita dan kanak 2 dgn syiah bacul yg berani perang dari jauh .tentu saja apa bantuan dari luar mereka akan terima dlm keadaan terdesak ,selepas semua Negara Sunni tak brain Bantu senjata cara terbuka ..sekurang kurang nya mereka ada usaha utk mempertahankan maruah rakyat sunni ,Kamu yg duduk sini bersenang lenang perut tak pernah lapar Bantu pun tidak tau mengkritik mujahidin saja .kalau camni baik kau istiharkan sokong bassar saja masuk syiah dari pada mengelirukan orang ramai dan memburukanmujahidin tu aku bagitau tadi tak ada yg sempurna selagi imam mahadi tak muncul .

      Delete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok aku terima pandangan kau , kamu seorang yg berilmu .aku nak tanya dlm bab akidah .ADA orang Sunni mengangap perang disyiria ada lah perang saudara , ini menunjukan syiah itu Islam .termasuk imran hussin mengatakan syiah itu Islam .walhal APA yg terbukti dilaman YouTube menunjukan pengikut bassar mengatakan bassar tuhan dan syiah alawiah mengatakan Ali adalah tuhan .dimana islamnya mereka ini .ramai org Sunni mengatakan ini perang saudara kepala otak dia .aku yg jahil ni pun tau beza syiah itu kafir dan bukan saudara kita .kamu yg bet ilmu agama tunjuk pada aku status syiah dlm bab akidah.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Syiah mana boleh bersatu dgn Sunni ,syiah sudah jelas kafir yg diperangi Di syiria dan Iraq adalah syiah rafidah kafir yg membunuh org Sunni wajib org Islam membantu saudara Islam .kau bagi keterangan biar jelas dgn sapa kita bersatu .adakah kita kena bersatu dgn syiah kafir ini keja Gila .syiah sudah terbukti dibantu persenjataan oleh rusia n China ,mana bukti mujahidin dibantu persenjataan ini cuma cakap kosong tampa bukti .kita tengok diiraq sapa yg membantu tentera Iraq .Islam yg sepatutnya bersatu adalah fsa dan isil .sekarang ni syiah yg menjadi penghalang terbesar utk membebaskan palastin.siah yg sebeenarnya bersekongkol dgn israel

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. This comment has been removed by the author.

      Delete
    7. This comment has been removed by the author.

      Delete
    8. Habis kalau semua agenda zionis sapa pulak mujahidin yg tulin dlm hal ni ,imam mahadi kita masih menungu ,kita org Sunni bepeluk tubuh jelah ,huh makin lama makin tak paham aku!

      Delete
  20. assalamulakumwrwb..
    hehehhe ane saudara antum sekalian..
    salam ukhuwah..
    biar u/ yang belum tau hakikatya, doain saja agar Allah beri pemahaman ;)
    yang tadi gelap sekarang sudah mulai terang (hak dan batil)..
    ane salah satu pendukung bassar al assad (singa arab), tar juga jadi terang siapa beliau ini!, hehehe..
    u/ maulana syekh imran hosein, hmm luar biasa (ane like)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi indon pukimak lu sudah makan taik lu punyaimam sebab tu otak lu gelap ,lu jilat saja jubur bassar asad ,bodo betul indon ni.

      Delete
    2. Babi punya syiah indon buat APA menyemak Kat sini anjing!!

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Masyallah... Kenapa dengan Kau nie Anonymous n Sahabat2 yang suka mencaci n menfitnah... Ingat tuhan bro.. Aku x de lah pandai sangat dalam ilmu agama.. Tapi aku tahu sekiranya kita mengumpat, mencaci n ect... boleh membawa kepada dosa besar... Aku tengok comment kau nie.. banyak jugak ilmu kau.. tapi x leh laa mencaci orang begitu... Kita semua nie hamba Allah bro... x kira dya tu islam @ kafir..

      Macam nie laa bro.. kau dah jumpa ke Shiekh Imron Hussin nie.. dengan spa dia dibertalaqi.. bagaimana kehidupan dya di luar..setakat tengok video x de guna bro....
      jangan bro ingat Allah sebelum cakap sesuka hati..

      Okey aku tahu kau ada banyak usul yang nak dibahas... apa kata kau pegi jumpa dya terus.. rekod perbualan kau dengan dya..then post dlm utube ke apa.. sekurang2nya tidak akan timbul fitnah.. kau pun x akan dapat dosa free...

      Aku x nak kondem mana2 pihak... skrng nie dunia akhir zaman.. sama2 lah kita jaga amal dan perbuatan.. kalau sempurna solat, kalau x de perikemanusiaan x guna bro..

      Ko x blaja ke HABLUMMINALLAH HABLUMINANNAS

      Kaji n dapatkan bukti baru... baru usul... bukti tu plak kene rujuk kepada orang2 yang berkaitan.. seperti di malaysia nie.. JAKIM..

      Ingat tuhan bro.. cuba kau bayangkan.. kau dah caci hamun dya nie n fitnah bukan2.... sedangkan kau x tahu yang dya nie salah seorang wali allah yang Allah sayang.. Apa kau nak buat.... CONTOH....CONTOH...CONTOH...

      Ingat Allah.. Allah selalu memerhati kita.. apa yang kita dengar.. apa yang kita lihat.. apa yang kita cakap.. apa yang kita buat..

      kalau korng x paham laa ayat aku kat atas nie.. mmg krong bukan !!!!!

      Delete
  21. AnonymousJuly 10, 2014 at 9:13 AM
    AnonymousJuly 10, 2014 at 9:19 AM
    Hehehhe masyaAllah..
    ane dimaki ya gpp, tapi jawab dlu salamnya biar lepas sudah kewajiban antum sesama muslim..
    ane juga ngak harus bicara banyak ma antum tentang hakikat dari apa yang kita bahas ini, ane kira cukup antum baca quran surrah al hujurat ayat 6..
    moga Allah memberikan antum kepahaman dalam agama!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woi goblock kau jgn nak bertakiah dgn aku bleh tak ,kamu dah telan taik bassar asad mana kamu nak nampak kebenaran. goblok !

      Delete
  22. Bodo la syiah indon ni ,kamu ajen dajjal bertopengkan Islam dtg sini merempat cakap banyak pulak

    ReplyDelete
  23. Bodo la syiah sekor ni

    ReplyDelete
  24. يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِّن قَوْمٍ عَسَىٰ أَن يَكُونُوا خَيْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاءٌ مِّن نِّسَاءٍ عَسَىٰ أَن يَكُنَّ خَيْرًا مِّنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ

    Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) boleh jadi puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) boleh jadi puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka; dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain; dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk. (Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah ia beriman. Dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim. (Al Hujuraat: 11)

    ReplyDelete
  25. Surah Aal-e-Imran, Verse 109:
    وَلِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ

    Dan bagi Allah jualah hak milik segala yang ada di langit dan yang ada di bumi, dan kepada Allah jualah dikembalikan segala urusan.

    ReplyDelete
  26. Surah Aal-e-Imran, Verse 110:
    كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَّهُم مِّنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ

    Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). Dan kalaulah Ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani) itu beriman (sebagaimana yang semestinya), tentulah (iman) itu menjadi baik bagi mereka. (Tetapi) di antara mereka ada yang beriman dan kebanyakan mereka: orang-orang yang fasik.

    ReplyDelete
  27. tapi syiah tetap kapir kan

    ReplyDelete
  28. bassar assad adalah penganut kafir syiah yg wajib diperangi apa pendapat anda semua

    ReplyDelete
  29. Aku mahu Tanya pada Muhammad Othman yg beriman dgn ayat alquran bassar asad itu kafir atau Islam ?

    ReplyDelete
  30. Kaldai syiah tak bleh nak jawab soalani ni,mreka hanya pandai menukil ayat Quran utk mengaburi org .tapi menyokong syiah dlm diam .sebenarnya syiah dan zionis yg bersatu utk memerangi Islam .kenapa kamu takut dgn kebenaran jgn jadi munafik .jgn jadikan diri kamu sebagai kaldai syiah .

    ReplyDelete
  31. Beginilah keadaan umat Islam sekarang..semuanya bertelagah tentang pegangan masing2...Kesian lihat kau orang semua..penuh dengan angkuh,sombong,besar diri sedangkan Islam x ada mengajar tu semua..Nipis seperti kulit bawang...Masing2 menunujukkan dah banyak baca kitab ini,kitab itu...Sedikit keangkuhan dalam diri maka habislah semua...Muhasabah diri....dlam blog bergegar2 cakap macam2 hadis...pi la berdakwah kat pub atau disko2 tu...kalau la ada iman dalam hati tu..

    ReplyDelete
  32. Bertelagah tapi menegakan kebenaran tak pa ,jgn jadi kaldai tungangan syiah menegakan benang yg basah bodo punya keja .

    ReplyDelete
  33. Tolong info mengenai isis menurut SIH..terima kasih

    ReplyDelete
  34. Jangan tafsirkan ayat2 ALLAH swt se enak sendiri. Ikuti salafus shaleh.
    Generasi terbaik dalam islam, (pemahaman agamanya)
    ALLAH swt ridho pada mereka, mereka juga ridho pada ALLAH swt.
    Contoh lah mereka da

    ReplyDelete
  35. Meman tidak dapat dielakkan diakhie zaman..orang Islam berperang anatara sati sama lain..baik dimeda perang atau di alam maya cyber..Zionist, Syaitan dan kuncu2nya sedang ketawa lihat kita semua menuduh, hinakan anata ra satu dengan yg lain..kalau tak suka Imam Hussein, tulis kat dia dan ajak dia ber hujjah denga yg cerdik pandai disini..

    ReplyDelete
  36. orang yg bijak pasti memahami keislaman seseorang dari sikap dan tingkahlakunya...

    ReplyDelete
  37. Assalamualaikum..wahai para saudaraku se-iman
    jangan menghujat orang itu salah atau benar terlebih dahulu, sebelum kita menelusuri kebenarannya. toh, dalam diri kita termasuk saya sendiri masih banyak kekurangan dan kesalahan kenapa kita mesti mempersoalkan orang lain. maaaf.. sebelum kita menghisab orang lain kita hisab diri kita sendiri. sebelum kita di hisab ALLOH SWT kelak.
    perbedaan memang selalu ada tapi jangan sampai memecah belah kita sabagai umat islam.
    perbanyak lah mengaji Al-Quran dan Hadist. jangan cuman dari satu guru dan satu kitab ulama saja. kita tidak luas dengan ilmu kita termasuk saya sendiri.

    Semoga kita semua termasuk golongan orang orang soleh/solehah, dan di beri petunjuk oleh ALLOH SWT. amiiin

    ReplyDelete
  38. Tak deloke wong seng seneng padu
    Iki..
    Padahal lebih penteng jukok hikmah daripada dumeh.

    ReplyDelete
  39. Anonymous ini kalo boleh tau agamanya apa ya ?



    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Maaf maksud saya agama nya anonymous tsb gk tau... gk jelas...jngn2 dy yg syiah mngkin....

      Delete
    4. Maaf maksud saya agama nya anonymous tsb gk tau... gk jelas...jngn2 dy yg syiah mngkin....

      Delete
  40. Imran hosein ilmuwan tapi dia tidak selalu benar dia telah beprasangka tidak baik pada isis (islamic state) dan tidak meneliti apa kebaikan isis, tentu ada kepentingan tersendiri yang di sembunyikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong SIH dalam semua hal tapi bila masuk kes IS @ Negara Islam, aku bertentangan dengannya 180 darjah.
      Apa rahsianya wallahuaklam.
      SIH amat anti Daesh @ Daulah Islam.
      SIH ADA CIRI SYIAH IAITU ;-
      1) TIDAK KONDEM SYIAH
      2) DIA KAKI TASAUF SUFI TAREKAT
      3) SANGAT BENCI DAULAH ISLAM (ISIS)
      -TAK ADA KEBENCIANNYA KEPADA KELOMPOK LAIN SEBAGAIMANA IA BENCI DAULAH ISLAM (IS)
      BENCI TAHAP GABAN.
      DENGAN KERISTIAN DIA OK JE.

      Delete
  41. SIH bilang jangan percaya terhadap apa yg dia sampaikan tanpa kamu berpikir,
    yang percaya ambil manfaatnya, yang ga percaya ya tinggalin 'n cari syeh yang kamu cocok, gitu aja koq repot, ngapain teriak2 malu-maluin muslim aja

    ReplyDelete
  42. Salam... saya berminat untuk download dan jual vcd SIH untuk dakwah.. boleh mohon kebenaran

    ReplyDelete
  43. Saya juga minat untuk menerbitkan buku SIH dalam bahasa melayu.
    Mohon kebenaran Tuan

    ReplyDelete
  44. ok..org sunni ckp Allah taala tuhan dia,habis tuhan syiah siapa?tolong bg tahu..aku xtahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok... Org suni ckp allah taala tuhan dia.. Habis tuhan org kristian siapa? Org kristian di indonesia bilang apa ya tuhan mereka... Tolong bg tahu.... Aku xtahu

      Delete
  45. DEKLARASI PERANG KHILAFAH ISLAM
    Bismillahir Rahmanir Rahiim
    Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
    Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
    Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
    Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
    Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi


    Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Mengeluarkan Pengumuman kepada
    1. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Afrika
    2. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Eropa
    3. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia
    4. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia Tenggara
    5. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Amerika
    6. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Australia
    7. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Utara
    8. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Selatan
    9. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia

    PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
    Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
    Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
    Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

    MULAI HARI INI
    YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
    BERLAKULAH PERANG AGAMA
    BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM DAN DINUL BATHIL
    BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DISELURUH DUNIA
    MEMBUNUH DAN TERBUNUH FISABILILLAH

    "Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah); dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan, dan janganlah kamu memerangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu (di tempat itu), maka bunuhlah mereka. Demikanlah balasan bagi orang-orang kafir. Kemudian jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan (sehingga) ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah. Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka tidak ada permusuhan (lagi), kecuali terhadap orang-orang yang zalim.”
    (Q.S: al-Baqarah: 191-193).

    BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
    BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

    BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
    JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

    INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
    GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

    JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
    BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

    HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR
    DARI HULU HINGGA HILIR

    WAHAI PARA IKHWAN JANGAN PERNAH TAKUT PADA MEREKA,
    UBUN-UBUN MEREKA SEMUA BERADA DALAM KEKUASAN DAN KEHENDAK ALLAH SUBHANAHU WA TA'ALA.

    HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
    MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
    DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
    KHALIFAH IMAM MAHDI.

    Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
    Maha Penyayang.

    Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan sehingga ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah.
    Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu),
    maka tidak ada permusuhan (lagi),
    kecuali terhadap orang-orang yang zalim.
    Al-Baqarah : 192-193

    SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
    KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
    Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. bahwa Imam Ali pernah berkata: “Jika kalian melihat bendera-bendera Hitam, tetaplah kalian di tempat kalian berada, jangan beranjak dan jangan menggerakkan tangan dan kaki kalian. Kemudian akan muncul kaum lemah (lemah akal sehat dan imannya), tiada yang peduli pada mereka, hati mereka seperti besi (hati keras membatu jauh dari cahaya Hidayah).

      Mereka akan mengaku sebagai Ashabul Daulah (pemilik negara, saat ini ISIS telah mengumumkan berdirinya Daulah Islam di Iraq dan Syam), mereka tidak pernah menepati janji, mereka berdakwah pada Al Haq (kebenaran) tapi mereka bukan Ahlul Haq (pemegang kebenaran).

      Namanya dari sebuah julukan, marganya dari nama daerah (nama pemimpin mereka, memakai nama julukan dan marga dari asal daerah Baghdad) rambut mereka tak pernah dicukur, panjang seperti rambut perempuan, jangan bertindak apapun sampai nanti terjadi perselisihan diantara mereka sendiri, kemudian Allah mendatangkan kebenaran kepada siapa yang dikehendaki-Nya.”
      .
      kitab Kanzul Ummal yang dihimpun oleh ulama besar yang bernama Al Muttaqi Al Hindi pada riwayat nomer 31.530,

      Delete
  46. Allah tuhanku Muhammad nabiku Quran dan hadits sakhih kitabku. Masalah?

    ReplyDelete
  47. Setiap antum ini memang pintar, media memfasilitasi pendapat antum, tapi antum lupa bahwa antum bercakap di media terbuka, dengan kepintaran dan ilmu yg tinggi seolah kita sendiri yg menentukan baik buruk perkataan kita dan orang lain yg berpendapat. Bukan sodara islam SAJA y.g membuka dan membaca artikel dan bincangan antum, tapi semua orang dari berbagai agama memantau percakapan antum,... Jadikan koreksi dan pikirkan sebelum berpendapat,, Semoga Allah SWT mengampuni kita semua.

    ReplyDelete
  48. Setiap antum ini memang pintar, media memfasilitasi pendapat antum, tapi antum lupa bahwa antum bercakap di media terbuka, dengan kepintaran dan ilmu yg tinggi seolah kita sendiri yg menentukan baik buruk perkataan kita dan orang lain yg berpendapat. Bukan sodara islam SAJA y.g membuka dan membaca artikel dan bincangan antum, tapi semua orang dari berbagai agama memantau percakapan antum,... Jadikan koreksi dan pikirkan sebelum berpendapat,, Semoga Allah SWT mengampuni kita semua.

    ReplyDelete
  49. Masyallah... Kenapa dengan Kau nie Anonymous n Sahabat2 yang suka mencaci n menfitnah... Ingat tuhan bro.. Aku x de lah pandai sangat dalam ilmu agama.. Tapi aku tahu sekiranya kita mengumpat, mencaci n ect... boleh membawa kepada dosa besar... Aku tengok comment kau nie.. banyak jugak ilmu kau.. tapi x leh laa mencaci orang begitu... Kita semua nie hamba Allah bro... x kira dya tu islam @ kafir..

    Macam nie laa bro.. kau dah jumpa ke Shiekh Imron Hussin nie.. dengan spa dia dibertalaqi.. bagaimana kehidupan dya di luar..setakat tengok video x de guna bro....
    jangan bro ingat Allah sebelum cakap sesuka hati..

    Okey aku tahu kau ada banyak usul yang nak dibahas... apa kata kau pegi jumpa dya terus.. rekod perbualan kau dengan dya..then post dlm utube ke apa.. sekurang2nya tidak akan timbul fitnah.. kau pun x akan dapat dosa free...

    Aku x nak kondem mana2 pihak... skrng nie dunia akhir zaman.. sama2 lah kita jaga amal dan perbuatan.. kalau sempurna solat, kalau x de perikemanusiaan x guna bro..

    Ko x blaja ke HABLUMMINALLAH HABLUMINANNAS

    Kaji n dapatkan bukti baru... baru usul... bukti tu plak kene rujuk kepada orang2 yang berkaitan.. seperti di malaysia nie.. JAKIM..

    Ingat tuhan bro.. cuba kau bayangkan.. kau dah caci hamun dya nie n fitnah bukan2.... sedangkan kau x tahu yang dya nie salah seorang wali allah yang Allah sayang.. Apa kau nak buat.... CONTOH....CONTOH...CONTOH...

    Ingat Allah.. Allah selalu memerhati kita.. apa yang kita dengar.. apa yang kita lihat.. apa yang kita cakap.. apa yang kita buat..

    kalau korng x paham laa ayat aku kat atas nie.. mmg krong bukan !!!!!

    ReplyDelete
  50. BUTUH PENDALAMAN HATI YANG BERSIH DAN SUCI BARU DAPAT MENGERTI & MEMAHAMI NASIHAT BELIAU PESURUH ALLAH DI AKHIR ZAMAN. SAYA YANG CUKUP BANYAK MENGETAHUI RAHSIA SEPERTI YAG BELIAU SAMPAIKAN, SUNGGUH SANGAT TERHARU DAN BERSYUKUR KEPADA ALLAH KARENA ADA PESURUH ALLAH SEDALAM HATI "IMRAN HOESAIN". SUNGGUH SAYA SUDAH 13 TAHUN MELAWAN SEGALA TIPUDAYA ORG2 BIADAB, BAIK MELALUI DIBALIK NEGARA, PEMERINTAH, PENGUASA, PENGUSAHA, YANG BELIAU SAMPAIKAN ITU 100% "BENAR". SMOGA ALLAH MEMBERKATI DAN MENAMBAH KE SUCIAN HATI BELIAU. DAN SEBAGAI PEJUANG KEIMANAN SAMPAI KE MATAHARI TERBIT, TERNYATA ORANG BERBUAT KEBAIKAN PASTI KEMBALI BERKUMPUL SEMSAMA KEBAIKAN, SEBALIKNYA YG BERBUAT KEJAHATAN PENGIKUT JALAN SETAN PASTI KEMBALI KEJALAN KEJAHATAN JALANNYA SETAN. DAN TERNYATA YANG MENDAPAT PETUNJUK ALLAH HINGGA TAHU KEUANGAN BESAR DAN EKONOMI BESAR ADALAH SEMUANYA HAMBA ALLAH. HANYA SAYANG, SETELAH MEREKA DAPATI, DAJJAL DAN IBLIS MEMANG PENIPU DAN PENINDAS PALING KEJI DALAM DUNIA... SEHINGGA HAMPIR 90% MANUSIA DI DUNIA DIDALAM HATI MEREKA MEMANDANG INDAH DAN TERASA MENGGODA PERBUATAN SETAN PENIPU [ENINDAS PALING KEJI DALAM DUNIA.
    SEMOGA DIMASA DEPAN ORANG-ORANG BERIMAN PENEMU KEUANGAN BESAR, EKONOMI BESAR, DAPAT MENCIPTAKAN KAMPUNG AKHIRAT-NEGERI AKHIRAT SEBAGAI JALAN TUHAN DI BUMI. SEHINGGA SURGA SELUAS LANGIT DAN BUMI HGANYA UNTUK ORG2 BERIMAN, DAN KHUSUS BAGI MEREKA BALASAN SURGA DIHARI KIAMAT. AMIN YA RABBAL ALAMIN

    ReplyDelete
  51. BUTUH PENDALAMAN HATI YANG BERSIH DAN SUCI BARU DAPAT MENGERTI & MEMAHAMI NASIHAT BELIAU PESURUH ALLAH DI AKHIR ZAMAN. SAYA YANG CUKUP BANYAK MENGETAHUI RAHSIA SEPERTI YAG BELIAU SAMPAIKAN, SUNGGUH SANGAT TERHARU DAN BERSYUKUR KEPADA ALLAH KARENA ADA PESURUH ALLAH SEDALAM HATI "IMRAN HOESAIN". SUNGGUH SAYA SUDAH 13 TAHUN MELAWAN SEGALA TIPUDAYA ORG2 BIADAB, BAIK MELALUI DIBALIK NEGARA, PEMERINTAH, PENGUASA, PENGUSAHA, YANG BELIAU SAMPAIKAN ITU 100% "BENAR". SMOGA ALLAH MEMBERKATI DAN MENAMBAH KE SUCIAN HATI BELIAU. DAN SEBAGAI PEJUANG KEIMANAN SAMPAI KE MATAHARI TERBIT, TERNYATA ORANG BERBUAT KEBAIKAN PASTI KEMBALI BERKUMPUL SEMSAMA KEBAIKAN, SEBALIKNYA YG BERBUAT KEJAHATAN PENGIKUT JALAN SETAN PASTI KEMBALI KEJALAN KEJAHATAN JALANNYA SETAN. DAN TERNYATA YANG MENDAPAT PETUNJUK ALLAH HINGGA TAHU KEUANGAN BESAR DAN EKONOMI BESAR ADALAH SEMUANYA HAMBA ALLAH. HANYA SAYANG, SETELAH MEREKA DAPATI, DAJJAL DAN IBLIS MEMANG PENIPU DAN PENINDAS PALING KEJI DALAM DUNIA... SEHINGGA HAMPIR 90% MANUSIA DI DUNIA DIDALAM HATI MEREKA MEMANDANG INDAH DAN TERASA MENGGODA PERBUATAN SETAN PENIPU [ENINDAS PALING KEJI DALAM DUNIA.
    SEMOGA DIMASA DEPAN ORANG-ORANG BERIMAN PENEMU KEUANGAN BESAR, EKONOMI BESAR, DAPAT MENCIPTAKAN KAMPUNG AKHIRAT-NEGERI AKHIRAT SEBAGAI JALAN TUHAN DI BUMI. SEHINGGA SURGA SELUAS LANGIT DAN BUMI HGANYA UNTUK ORG2 BERIMAN, DAN KHUSUS BAGI MEREKA BALASAN SURGA DIHARI KIAMAT. AMIN YA RABBAL ALAMIN

    ReplyDelete
  52. Selama Beliau ini Islam, selama Isi dakwahnya berdasarkan Al-Qur'an & Hadits, selama beliau beriman dan bertaqwa, selama beliau menjauhkan para teman2 muslim dari syirik, apa pantas anda2 ini mengklaim beliau ini Islam Sunni atau Syiah?? buktinya dimana? dari menganalisa tiap kalimat dakwahnya? kalau mau nanya langsung aja ma orangnya,, kalau mau tau nanya langung aja ma orangnya,, dia berani berdakwah hampir di seluruh dunia karena pedomannya tidak sembarang,,kalau mau kritik jangan disini, anda2 siapin duit dan berangkat menuju tempat dakwahnya atau rumahnya Sheikh ini, tanya jawab disana, nggak dosa koq... :))

    ReplyDelete
  53. Woi bangang aku tak kata si husin ni syiah tapi dia sokong russia n iran kau dah tenhok ke ceramah dia bahlol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana buktinya dia nyokong Rusia & Iran ?

      Delete
    2. Ngaku pengikut syekh..pernh dengar cermah syekh. Nggak taukah?

      Jangan sekedar ngaku ngaku ya! Tanya MBAH YOUTUBE!!

      Delete
  54. yang koment tanpa ada rupa ?
    siapakah mereka?
    kenapa harus di belakang?

    ReplyDelete
  55. satu ayat" yg aku suka dgr kluar dari mulut SIH ni " jagan terima pandagan,peneragan,tekaan,ramalan" aku ini sehingga perkara yg di katanya benar... SIH tidak paksa kmu untuk percaya sehinnga perkara itu benar2x trjadi..' trpulang dari "manusia" itu

    ReplyDelete
  56. Saya terus terang gak tahu dengan pasti Bashar tapi ketika Iran di pimpin Ahmad Dinejad, sangat jelas gimana dia memusuhi Amerika dan Barat hingga mereka kebakarn jenggot.

    Dari sini saya akhirnya setuju bahwa membenturkan Sunni dan Syiah adalah upaya Yahudi membenturkan umat islam.

    KIta harus waspada prends. Kalo toh Syiah gak bener dan harus diperangi, kenapa kita gak lawan dulu Yahudi bersama orang syiah dan setelah itu kita perang melawan Syiah?

    Be smart prens... dan saya usul. Tulislah Allah dengan huruf "A" besar, karena awal nama orang dan kota saja diharuskan nama besar apalagi ini menulis dzat yang hama Agung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda salah dalam berlogika!! Lebih susah memerangi kaum munafiqin daripada kafirin. Kalau kafir kita dapat melihat mereka, kitapun dapat merasakan ancaman dan tipu muslihat mereka. Tapi kaum munafiq..mereka dapat melihat kita, tapi kita tidak bisa melihatnya. Kitapun tidak bisa merasakan kehadiran mereka, atau rencana maupun tipu muslihat mereka. Termasuk menyangkut masalah syiah, yang telah mengotori sejarah mereka dengan penipuan dan kedustaan. Mereka berpihak pada pasukan salib, bekerja sama dengan pasukan mongol dalam meruntuhkan kota Baghdad. Lalu persukutuan mereka dengan orang orang eropa demi menumpas dinasti Utsmaniyah... Meskipun mungkin keadaan relah berubah, sekali ditipu, selamanya tak akan percaya.

      Memusuhi amerika kek, eropa kek, itu semua bukan tolak ukur kebenaran. Tolong belajar lagi mwngenai akidah syiah! Knp mereka melaknat abu bakar, umar dan utsman? Knp mereka melecehkan Istri2 nabi? Knp versi Al qur'an mereka beda dengan kita? Knp tata cara sholatnya, azannya hingga syahadatnya pun beda dengan kita! Pelajari lagi ya! Jangan merasa sudah cukup ilmu!

      Delete
  57. Ulama langka.
    Semoga Syaikh Imron N Husain selalu dalam lindungan-Nya.

    ReplyDelete
  58. salah satu Ulama yang cerdas, saya suka pola pemikirannya....

    ReplyDelete
  59. Syukron sheikh Imron N Husain we love u, semoga diberi umur panjang dan selalu dijaga oleh Allah SWT. Barakallah Sheikh.

    ReplyDelete
  60. Inilah mungkin sosok sang imam mahdi

    ReplyDelete
  61. Sukron kashiron syeh imran nazar husein

    ReplyDelete
  62. Semoga syeh imran nazar husein menjadi pemimpin islam ahiruzzaman...

    ReplyDelete
  63. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  64. Kita hanya bisa mempelajari ilmu yang beliau teliti berdasarkan Al-Quran & Hadist serta analisanya. Entah beliau itu Syi'ah atau bukan, yang jelas yang beliau teliti bukan masalah ajaran ibadah yang menyimpang dari Rukun Islam dan Iman...

    ReplyDelete
  65. Jika mengukur jaman, maka sejak rilis nokiN C3 berarti pos ini jatuh tahun ketiga.
    Ini situs Malaysia kah?
    Saya baru menemukan cenel Syeikh Imran Hossain sekarang ini dan saya kira terlambat sepuluh tahun.
    Usulannya adalah apa yang dinyatakan beliau di video, dialibahasakan dalam uraian tulisan bahasa Melayu agar dapat benar-benar mencermati.
    Saluran YouTube beliau rutin terbit tetapi tak dapat menangkap isinya.
    Dan terimakasih.

    ReplyDelete
  66. Assalamu Alaykum
    Kepada saudara/i yang masih berminat dengan muslim village di malaysia, sila berhubung dgn saya di alamat email berikut ;
    yzrsif@gmail.com

    ReplyDelete
  67. #anonymouse gk pernah habis dengar kajian,
    Jgn stngah stngah mas dengar nya
    Sama mbak #ROS jgn stngah2 mbak ngajinya .
    Buka semua alat indra anda ,banyak2 ucapin Ihdinash shirootolmustaqiiim supaya kta ditunjukkan jalan yg lurus.
    Seperti halnya syeikh imron yg dirahmati ALLAH .
    Wassalam .

    ReplyDelete
  68. Katak dalam tempurung taunya nyalahin orang lain padahal dirinya sendiri dungu

    ReplyDelete
  69. Gw sih ga yakin tapi gw ga nuduh dia syiah.

    tapi di hadits:

    عَنْ عَلِىُّ بْنُ أَبِى طَالِبٍ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- يَظْهَرُ فِى آخِرِ الزَّمَانِ قَوْمٌ يُسَمَّوْنَ الرَّافِضَةَ يَرْفُضُونَ الإِسْلاَمَ

    Dari Ali bin Abu Thalib bahwa Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: “Di akhir zaman akan muncul kaum yang dinamakan Rafidhah, mereka akan menentang Islam” (HR. Ahmad)

    hadits 2:


    “Aku tidak membedakan apakah aku shalat bermakmum di belakang seorang penganut Jahmiyah atau Rafidhah, ataukah bermakmum di belakang Yahudi dan Nasrani (semuanya tidak sah” [Ibnu Katsir)

    i'm from indonesia
    Yes,in here if we find a ulama who pro-syiah,our ulama will be alerted and try to debate


    ReplyDelete
  70. You know moslem escatology Khalid Basalammah,Haikal Hassan and Felix Siauw in indonesia have statement syiah will be enemy of al mahdi,syiah will be follow dajjal,they also explain Syiah Twelve Imamah isn't part of what mohammad teach us!

    ReplyDelete
  71. You know moslem escatology sheikh Khalid Basalammah,
    Dr.Haikal Hassan and Felix Siauw in indonesia have statement syiah will be enemy of al mahdi,syiah will be follow dajjal,they also explain Syiah Twelve Imamah isn't part of what mohammad teach us!

    ReplyDelete
  72. analisa syekh Imran Husain khusus bagi yg cerdas dalam hal politik,ekonomi, sejarah, hubungan Internasional, eskatologi, bagi yg tidak cerdas dilarang dengar ceramahnya karena berpotensi salah kaprah, lihatlah komentar-komentar yg salah kaprah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi yang cerdas?? Klo begitu ngapain berdakwah dengan hal yang membingungkan begini?? Ceramah itu bagaikan mengajari orang belajar membaca dan menulis!! Klo ceramahnya hanya diperuntukkan untuk orang cerdas, bagaikan mengajari bebek cara Berenang!!!

      Rasullullah shallallahu alaihi wassalam aja berdakwah dan ceramah, tapi isinya singkat, padat, dan jelas. Orang dari kalangan bangsawan, badui bahkan sampai anak kecilpun paham dakwah beliau!! Jika isi ceramahnya Syaikh imron husein ini yang anda klaim hanya diperuntukkan bagi orang cerdas, lalu bagaimana dengan orang awam? Malah orang cerdas yang menurut anda itu sja yang semakin paham!! Orang awam semakin bingung!! Klo sudah seperti ini bukan dakwah ato pencerahan lagi lamanya!!

      Delete
  73. Syiah membusukkan nama islam . Kbykn non Muslim mana tau dlm islam ada syiah dan sunni . Mereka pukul rata je kata Islam Walhal krna Syiah nama islam dah busuk . Syiah mmbuatkan ramai Keliru sdgkan islam adalah agama kasih syg dan kedamaian

    ReplyDelete
  74. Sheih imron hosein ini bukan syiah
    Lihatlah bagaimana kajian dan ceramahnya selalu berpulang pada alquran dan hadist
    Dia pro syiah bukan bearti dia syiah
    Dalam Pandangan saya dia gak mau islam terpecah belah mari saling mengikat persaudaraan sesama islam kuatkan pertahanan., Itu yang dia mau tanpa melihat perbedaan, karena dunia islam bahaya dan ancaman bagi kafir.
    Disinilah peran dajjal berjalan memanfaatkan keadaan dalam permusuhan islam.,itu semua skenario dajjal.
    Yakinlah bahwa sheikh inginkan dunia islam bersatu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. .... salah datu Ceramah dari Syekh Imran Husein
      Malah justru mengatakan bahwa syiah adalah saudara sesama muslim.. INI KONYOL!!! Krn ijma Ulama dari kalangan mazhab apapun telah sepakat bahwa Ajaran Syiah harus Ditolak dan mereka bukan bagian dari Islam

      Bahkan ulama dari kalangan Asy'ari dan Shufi sekalipun secara tegas mengatakan bahwa Syiah adalah sesat dan mereka banyak membantah dan mengkritik pemikiran mereka, seperti Syekh AbdulQadir al Jailani dan Imam Al Ghazali

      INGAT!!!Medan pertempuran kita bukan cuma melawan org2 kafir saja!! Tapi juga melawan org2 munafik... Org yg mengatasnamakan dirinya islam tapi merusak akidah umat dan bersengkongkol dengan org Kafir.. salah satu mereka adalah SYIAH!!!

      Delete
  75. siapapun yang menolak Muawiyah radhiyallahu anhu sebagai Shahabat maka aqidahnya dipertanyakan

    ReplyDelete
  76. https://www.youtube.com/watch?v=n26oPfZ8xSE
    Hadamkan penjelasan Syeikh Imran Hossein dalam hal Syiah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu ia yg menjadi masalah.... Syekh Imran Husein mengatakan bahwa ia setuju dengan pemahaman mengenai IMAM SYIAH HRS DARI KELUARGA NABI SHALLAHU ALAIHI WASSALAM TAPI SEKARANG YG JADI PERTANYAAN KELUARGA NABI YG MANA YG DIAKUI SYIAH SEBAGAI IMAM MEREKA?
      dari keturunan Ali dan Fathimah saja yg diakui syiah sebagai IMAM mereka.. LALU BAGAIMANA YG LAIN?? Seperti abu bakar, umar dan Utsman? Org Syiah mengkafirkan mereka dan menuduh mereka semua murtad dari Islam... Inilah kekejian org2 syiah tidak disinggung oleh Syekh Imran husein

      Syekh Imran Husein juga berkata bahwa org2 syiah adalah muslim..bagaimana bisa seseorang yg telah berani mengkafirkan Abu bakar Umar dan Utsman bisa anda yakini sebagai muslim? Tentu ini sudah keluar dari hakekat aqidah islam yg sebenarnya yg mengharuskan kita mengakui seluruh para sahabat...

      Syekh Imran Husein juga berkata bahwa orag yg tidak mengakui imam yg berasal dari keluarga Rasullulah shallahu alaihi wassalam tidak bisa dianggap sebagai muslim... Tidakkah anda saksikan bahwa Mereka ( Org2 Syiah ) menolak kepimpinan Abu Bakr, Umar dan Utsman? Padahal Rasullulah telah menikahkan putri2 beliau dengan mereka...

      Delete
  77. 2020 - 2021 : TERBUKTI !!! Virus Covid-19 melanda dunia dan haj umrah disekat atas alasan lockdown dan PKP, PKPD, PKPB, PKPP ...ciptaan Kerajaan Perikatan Nasional (PN) gabungan Bersatu, Umno, Pas dan MCA !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mau terbukti ato nggak, nggak jadi tolak ukur kebenaran!! Para dukun pun juga bisa memprediksi masa depan begitu juga dengan pesulap yang bisa membuat manusia terkagum kagum dengan antraksi luar biasa mereka!!

      Delete
  78. Ngakak lihat comment mereka yang belum pelajari semuanya, SIH tidak menganut suni atau syiah, suni syiah tidak ada dalam akidah, beliau melepas dari tu, beliau memilih Muslim yg ber ihsan. Jadi stop suni lebih baik dari syiah atau sebalikny. Karena hanya satu dari 73 golongan. AL QURAN mengkofirmasi kita ini muslim. Siapa yang bisa bantah itu? Kalin mau bantah kalau kalian itu suni? Syiah? Hahah wakeup , ayokk bangun dari mimpi panjang kalian. Kita sudah di ampang pintu akhir zaman.
    Kalau masih dalam sekte kalian, jangan pelajari Ilmu akhir zaman/eskatologi. Karena akan bikin kalian kebingunan. Kalian harus kosongkan embel2 di diri kalian. Wasalamm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Emang anda tau eskatologi itu seperti apa? Apa anda merasa cerdas dalam hal tersebut? Dari komentar anda saja sudah bisa ditangkap andalah yang dungu. Tangapan anda mengenai hadits 73 golongan saja sudah salah!! Satu golongan yang selamat itu ialah mengikuti al qur'an dan hadits sesuai dengan pemahaman para shahat radhiallahu anhum dari sini saya ingin bertanya kepda anda!!!

      1. Apa syaikh idola anda ini telah berdalil berdasarkan al Qu'an dan As sunnah?

      2.jika iya apa ia menafsirkannya sesuai dengan pemahaman para sahabat dan ijma Ulama?

      Saya yakin poin kedua inilah yang tidak oleh syaikh anda itu. Memahami dalil dalil hanya berdasarkan logika dan itu terbukti saat ia menafisrkan beberapa hadits maupun al Qur'an mengenai akhir zaman!! Saya tanya inikah golongan yg selamat itu? Seenaknya memahami dalil hanya berdasarkan opininya saja?

      Maslah akidah anda perlu dipertanyakan.. apa anda tidak bisa membedakan mana nanah mana mentega? Mana kawan dan lawan? Lalu anda menyinggung kita telah berada di pintu akhir zaman!! JUSTRU SAAT KITA BERADA DI AKHIR ZAMAN, KITA HARUS BERHATI HATI DALAM MASALAH INI!! BUKAN MALAH MENGHILANGKAN SEKAT SEKAT BENTUK KEAGAAMAN!! PERSATUAN ITU BUKAN MWNGABUNGKAN KEYAKINAN!! TAPI MELURUSKANNYA!!

      ANDALAH YANG SEHARUSNYA BANGUN DARI DONGENG ESKATOLOGI SYAIKH ANDA ITU!!!

      Delete
  79. Alhamdulillah... Setelah sekian tahun ceramah beliau terkait ciri² bangsa Rum serta bergabungnya pasukan Islam berlabel serba hitam dengan bangsa Rum, dan pusat Kristen Ortodoks saat ini, semua mengacu kepada Rum nya di Rusia... Masya Alloh...

    ReplyDelete
  80. Biasanya yg suka nuduh2 syiah thd ulama adalah wahhabi ! wahhabi paling suka menyerang ulama2 ahlu sunnah seperti habib, umar, habib ali jufri, bahkan habib ali jufri sj dituduh syiah karena beliau berpandangan bahwa syiah pun adalah Islam terlepas dr mereka ada yg sesat atau laknat atau apapun itu urusannya dg Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. KALO BEGITU TUNJUKKAN KPD SAYA BUKTI USTADZ SALAFI YANG ANDA KENAL DI NEGERI INI YANG BILANG BAHWA MEREKA ADALAH SYIAH!!! ENUDUH HARUS PAKE BUKTI JANGAN BERTERIAK MACAM ANAK TK KELAJI AJA!!!

      Delete
  81. https://the2oceans.xyz/e-book/ E-book Buku-buku Sheikh Imran Hosein dalam terjemahan Bahasa dapan diunduh di halaman ini. Terima kasih

    ReplyDelete
  82. Wah, kalau Syi'ah itu kadang susah dideteksi. Karena mereka punya aqidah bertaqiyyah. Jelas yang memuji Iran ada 2 kemungkinan:
    1. Dia memang Syi'ah la'natullah
    2. Dia terkena taqiyyah Iran

    ReplyDelete