Saturday, July 19, 2014

Pesawat Malaysia Dan Ukraine.

Berita-berita yang diterima pada pagi ini anehnya, telah mengalih perhatian kita dari satu lagi serangan tak berperikemausiaan Israel terhadap Gaza yang lemah dan tidak berdaya. Dan berita itu adalah satu lagi tragedi yang berkait dengan pesawat penumpang Malaysia. Pesawat yang pertama telah hilang, dan mereka yang tahu mengenai kejadian itu tidak mahu bersuara. Kita tidak akan tahu dah berapa ramai orang berkaitan yang telah ‘didiamkan’ untuk selama-lamanya demi untuk memastikan tiada yang membocorkan rahsia mereka.

Dan sekarang kita telah mendapat satu lagi berita sedih menganai pesawat penumpang Malaysia yang mana kita telah diberitahu yang ia telah ditembak jatuh di zon peperangan.

Di bulan Ramadhan yang mulia ini kita berdoa agar penderitaan keluarga yang telah kehilangan orang yang mereka sayangi itu akan dikurangkan sedikit kerana ahli keluarga mereka meninggal dalam bulan Ramadhan yang mulia. Semoga Allah merahmati roh-roh mereka, Ameen.

Kami juga mengucapkah takziah kepada ahli keluarga penumpang yang terkorban yang bukan beragama Islam jika mereka terbaca kenyataan ringkas ini.

Kenapa pesawat itu mengikut laluan penerbangan yang merbahaya? Siapakah yang bertanggungjawab atas perbuatan yang cuai tersebut?

Hanya ada beberapa jawapan sahaja kepada persoalan : Siapakah yang bertanggungjawab terhadap pesawat yang terhempas tersebut (samada ianya ditembak jatuh atau sengaja dijatuhkan)?

Adakah Ukraine? Adakah Russia? Atau adakah puak Ukraine pro Rusia yang sedang melancarkan peperangan untuk bebas dari pemerintahan kerajaan Ukraine?

Mengikut pandangan awal saya, TIDAK SATUPUN DIATAS INI ADALAH JAWAPANNYA! Dan hanya Allah sahaja Yang Maha Mengetahui!

Imran N. Hosein

Sumber asal: http://www.imranhosein.org/news/513-the-malaysian-aircraft-and-ukraine-imran-n-hosein.html

No comments:

Post a Comment